Resources

Communication

  • Marty Brounstein. Effective communication for dummies. First Editions 2001.
  • Bob Burg. Winning Without Intimidation.  Tremendous Life Books, 1998
  •  William Ury. The Power of a Positive No.Bantam Books, 2007
  • Thomas D’ansbourg. Being Genuine: Stop Being Nice, Start Being Real.Puddle Dancer Press, 2007
  • Daniel B. Melchers. La communication intelligente. Les Éditions G.G.C., 2002
  • Nicole Simard. Le savoir-dire en affaires. Isabelle Quentin éditeur, 2007
  • Solange Cormier. La communication et la gestion.Presses de l’Université du Québec. 2007
  • Alain Samson. Persuadez pour mieux négocier. Les Éditions Transcontinental, 2003

Stress

  •  Hendrie Weisinger.Emotional Intelligence at Work. Jossey-Bass Publishers, 1998
  • Richard Earle, Jeff Davidson. Managing Stress for Canadians. Prentice Hall Canada. 2000
  • Richard Pépin. Stress, bien-être et productivité au travail. Les Éditions Transcontinental, 1999
  • Patrick Légeron.  Le stress au travail.  Éditions Odile Jacob, 2001.
  • Bruno Fortin. L.a gestion du stress au travail. Les consultations pédagogiques Fortin. 2001
  • Laurence Saunder. L’énergie des émotions. Les Éditions Transcontinental, 2006
  • Anne Cherret de la Boissière et Caroline Delabroy. Positivez vos émotions au travail. Les Éditions Transcontinental, 2006
  • Cinzia Zanotti et David S. Thibodeau. Tenir l’épuisement professionnel à distance.Les Éditions Qubecor, 2011

Change

  • John K. Potter. Leading Change. Harvard Business School Press.1996
  • Pierre Collerette, Martin Lauzier, Robert Schneider. Le pilotage du changement.Presses de l’université du Québec. 2013
  • Marcel Alain. Prendre en main le changement. Éditions Nouvelles AMS. 1996
Print Friendly
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • email