Resources
Communication
- Marty Brounstein. Effective communication for dummies. First Editions 2001.
- Bob Burg. Winning Without Intimidation.  Tremendous Life Books, 1998
- Â William Ury. The Power of a Positive No.Bantam Books, 2007
- Thomas D’ansbourg. Being Genuine: Stop Being Nice, Start Being Real.Puddle Dancer Press, 2007
- Daniel B. Melchers. La communication intelligente. Les Éditions G.G.C., 2002
- Nicole Simard. Le savoir-dire en affaires. Isabelle Quentin éditeur, 2007
- Solange Cormier. La communication et la gestion.Presses de l’Université du Québec. 2007
- Alain Samson. Persuadez pour mieux négocier. Les Éditions Transcontinental, 2003
Stress
-  Hendrie Weisinger.Emotional Intelligence at Work. Jossey-Bass Publishers, 1998
- Richard Earle, Jeff Davidson. Managing Stress for Canadians. Prentice Hall Canada. 2000
- Richard Pépin. Stress, bien-être et productivité au travail. Les Éditions Transcontinental, 1999
- Patrick Légeron.  Le stress au travail. Éditions Odile Jacob, 2001.
- Bruno Fortin. L.a gestion du stress au travail. Les consultations pédagogiques Fortin. 2001
- Laurence Saunder. L’énergie des émotions. Les Éditions Transcontinental, 2006
- Anne Cherret de la Boissière et Caroline Delabroy. Positivez vos émotions au travail. Les Éditions Transcontinental, 2006
- Cinzia Zanotti et David S. Thibodeau. Tenir l’épuisement professionnel à distance.Les Éditions Qubecor, 2011
Change
- John K. Potter. Leading Change. Harvard Business School Press.1996
- Pierre Collerette, Martin Lauzier, Robert Schneider. Le pilotage du changement.Presses de l’université du Québec. 2013
- Marcel Alain. Prendre en main le changement. Éditions Nouvelles AMS. 1996